Po delší době přinášíme pokračování série komentovaných fotografií nehod na kolejišti. Tentokrát s podtitulem: Za co si můžeme sami aneb "selhání lidského faktoru." Pro úvod jen připomeneme co do této kategorie v našem modelovém světě patří. Nejedná se jen o nehody způsobené zkratem v myšlení nebo špatnou komunikací (to jsou někdy perly). Část příčin je v našem lajdáctví, flákačství, machrování, zrychlování, vynecháváním podstatných kroků v obsluze, … Jednoduše řečeno, šidíme to kde se dá a ono to občas nevyjde. Takže kdyby tohle viděl kontrolní orgán, tak nás zavřou na doživotí.
 |
Zápis vyšetřovatele: Při vjezdu osobního vlaku do stanice Ledečko došlo k podhození výhybky č.1 pod prvním vozem soupravy. Následné vyšetřování prokázalo vážné pochybení výhybkáře, při přípravě nezabezpečené vlakové cesty.
Jelikož v Ledečku tou dobou žádný výhybkář sloužit nemohl, může za vše výpravčí, který si podhodil výhybku pod vjíždějícím vlakem. Problémem tohoto místa je to, že je na něj z řídícího stanoviště špatný výhled. K podobným událostem proto zde dochází častěji než jinde, jak je dále možno vidět.
|
 |
Zápis vyšetřovatele: Při posunu ve stanici Ledečko došlo k podhození výhybky č.1 pod vozidly sunutými na kolej č.3, následkem toho bylo vykolejení dvou vozů. Nehodu způsobil buď výhybkář nebo člen posunové čety. Všechny příčiny této MÚ objasní až vyslechnutí všech zaměstnanců stanice.
Jako v předchozím případě došlo k podhození výhybky pod vlakem v obvodu kácovského zhlaví stanice Ledečko. Tentokrát ale při posunu, při kterém se přestavovala souprava ze 4. nebo 6. koleje na kolej manipulační (č.2). Protože výpravčí nevidí přímo na zhlaví, ale jen před něj a za něj, nemá přehled o dění v obvodu vyhybek a jejich uvolnění si musí ověřit jinak než pohledem ze svého stanoviště, což se v tomto případě pravděpodobně nestalo.
|
 |
Zápis vyšetřovatele: Při sunutí soupravy na 3a kolej ve stanici Praha-Podbaba vykolejil první vůz v čele sunuté soupravy při jízdě proti hrotu výhybky. K tomuto došlo proto, že při předchozí jízdě ze 4. koleje zastavil posunující díl příliš brzo a neuvolnil obvod výhybky. Po následném rozjedu zpět došlo k již zmíněným následkům. Pravděpodobným viníkem je nejspíše signalista, který nevěnoval dostatečnou pozornost průběhu posunu, nebo člen posunové čety, který nesledoval polohu posledního vozu.
Práce kvapná, h… platná. Když se do nádraží blíží vlaky z několika směrů, snaží se výpravčí urychlit posun jak se jen dá. Proto se posunuje vyššími rychlostmi a výhybky se staví na poslední chvíli. Pak už je jen otázka času, kdy se něco podobného opět zadaří.
|
 |
Zápis vyšetřovatele: Při objíždění soupravy osobního vlaku došlo k najetí lokomotivy na stojící vozidla a následnému vykolejení a poškození dvou osobních vozů a poškození lokomotivy. Po udělení souhlasu k posunu na 6. kolej od výhybkáře se strojvedoucí rozjel. Nedodržel však povolenou maximální rychlost při najíždění na soupravu a již nestihl včas zabrzdit.
Opět zhlaví v Ledečku, tentokráte při posunu s lokomotivou. Výpravčí si nezkontroloval správné postavení výhybek a při posunu vysokou rychlostí doslova prolétl dvěma vozy. Díky lehké konstrukci vozů a bytelné konstrukci továrního Tauruse se to obešlo bez většího putování lokomotivy napříč kolejištěm stanice.
|
 |
Zápis vyšetřovatele: K nehodě dvou osobních vlaků došlo ve stanici Praha-Podbaba. Ze 7. koleje byla postavená vlaková cesta pro odjezd osobního vlaku vedeného lokomotivou řady 464.202. Při výpravě tohoto vlaku se ze zatím neznámých příčin rozjel i druhý vlak sestávající se z motorového vozu řady M240. Velkou roli pravděpodobně sehrála absence odjezdových návěstidel.
Nehoda se standartní příčinou, klasifikovatelnou jako: Hlava děravá. Stručně řečeno: "Všem výpravčím jest doporučeno, ve vlastním zájmu, vypínati úseky obsazené vozidly a vlaky stojícími."
|
 |
Zápis vyšetřovatele: Při jízdě nákladního vlaku obvodem nákladiště Soběšín vykolejila lokomotiva na výhybce č.1. Příčinou byl defekt srdcovky způsobený materiálovou vadou. Přesné závěry budou známy až po expertíze soudním znalcem.
Jedna z nevysvětlených záhad provozu. Mašina jela a najdnou hup a už byla v příkopu. Co naděláme. Snad jen dávat si pozor na svoje záda, trička a jiné přečnívající věci, aby nezasahovali do průjezdného profilu. Pak je to vždy jen a jen naše vina a blbost a také to nekonči vždy takto šťastně.
|
Doufám, že jsme nikoho nezviklali v jeho víře v bezpepečnost železniční dopravy. Přes všechny tyto hrůzně vypadající nehody, které by se klidně mohli stát i ve skutečnost, je železniční doprava tou nejbezpečnější, hned po letecké. Narozdíl od ní vám ve vlaku nehrozí problémy s nevolností a zvracením, tedy pokud si za ně předchozí konzumací nemůžete sami. Na příští putování do našeho archivu fotografií a vzpomínek si pravděpodobně budete muset počkat do dalšího zkouškového období, alespoň budeme mít dost času opět něco pěkného vytvořit.
Tento příspěvek byl publikován
dne 7. 3. 2009 v rubrice Nezařazené.
Komentáře můžete sledovat přes RSS kanál.
Komentáře jsou uzavřeny.
Dobrý den kolikstojí váš kroužek je to stejné jako v ostravě kde je to na jednotlivci díky
Dobrý den to by mne taky zajímalo kolik jse platí
K cenám kroužků:
V loňském školním roce cena kroužku byla 2400 Kč/rok nebo 1400 Kč/pololetí.
K letošním cenám zatím nemáme žádné informace, ale ani jsme nezaznamenali žádné info o případné zmeně ceny. Takže to bude překvapení i pro mě.
Je dobré pravidlo, že se ceny moc nehýbou. Rozhodně si nemyslím, že ceny budou překvapením. Podle mého zůstanou stejné jako loni. Touto dobou by toto už dávno mělo být vyjasněno. Stačí zapátrat v propagačních materiálech nebo na stránkách ddmpraha.cz.