Logo
rosna
pozadi_trat.gif, 6 kB

Den otevřených dveří 13. 12. 2014

Poslední akce pro veřejnost v kalendářním roce 2014 proběhla o víkendu 13. prosince a prostory Stanice techniků tak mohly poskytnout krátkodobý úkryt před nevlídným počasím. Využili toho nejen členové kroužku, ale především návštěvníci, kteří se přišli většinou i s dětmi podívat na modelové kolejiště v provozu.

Tématem provozu byl přelom 80. a 90. let, což je zároveň přelom mezi obdobím Československých a Českých drah. Provoz tak byl opravdu pestrý a vzniklo nemálo setkání vozidel, která se mohla uskutečnit právě v tomto krátkém časovém období. Provoz osobních vlaků byl podle jízdního řádu podobného tomu, který jsme měli možnost vyzkoušet při předchozím veřejném ježdění v listopadu.

Ještě jedna možnost se nám tento den naskytla. S ohledem na blížící se konec roku jsme měli možnost zhodnotit naše pokroky v předchozím období. Jelikož je naše činnost závislá na našem odhodlání k pracovním výkonům, můžeme letos konstatovat, že v posledních měsících jsme odhodlání v mnoha směrech měli dostatek. Ukázalo se to například v depu, kde na jeho pevné části jsou všechny koleje již provizorně sjízdné. Dále také v Ledečku a Kácově, kde nám fungují nově upravené ovládací panely se zapojenými traťovými souhlasy do okolních stanic, nebo také pod Zručí, kde úspěšně bují příprava na zapojení nového, chytřejšího ovládání. Samostatnou kapitolou jsou projevy tvořivosti krajinkové a modelové sekce našeho týmu. Po tomto roce se můžeme kochat novou krajinou především v okolí Ratají, ale i jinde. Na dalších místech se pracuje a již se dostavují dílčí pracovní výsledky. Vrcholem je potom propojení obou profesí v Ledečku, kde na povrchu stojí funkční mechanická návěstidla a pod povrchem je zapojena řídicí logika s vazbami na další součásti zabezpečovacího zařízení.

 

Zároveň s hodnocením uplynulého jsme zvážili vývoj v nejbližších měsících. Ten se odvíjí nejen od našich dlouhodobých plánů, ale ovlivňují ho aktuální situace a potřeby. V první řadě budeme pokračovat v zapojování elektronického panelu ve Zruči, což bude možné skloubit s opravou výpravní budovy a přilehlé, zateklou vodou poškozené zdi místnosti. Dále bude také pokračovat práce na konstrukci spolehlivého pohonu mechanických návěstidel a zapojování dalších návěstidel. Práce rovněž neustanou v depu a na mnoha dalších místech kolejiště s nevzhlednou krajinou, kam se zaměří naše úsilí při drobných přestavbách a retuších. Samostatnou kapitolou je stanice Samechov, kde bychom rádi zlikvidovali více než dvě mouchy jednou ranou. Již dlouhou dobu se nám v této stanici hromadí drobné závady a nedokonalosti, které zřejmě vyústí v radikální přestavbu celé stanice. K plánům na prázdniny si tak nejspíš zapíšeme i stavbu Samechova.

 

Předcházející hodnocení se týkalo jen práce na kolejišti. Naše zájmy však jeho prostory dalece přesahují. Nelze proto opomenout přejezd se závorou na příjezdové cestě a plány s mechanickým návěstidlem. Stále oblíbenější jsou radovánky se simulátorem Open Rails. Rovněž vyhledávanou kratochvílí jsou i různé výlety nejen po železnici a za železnicí. Již za tradiční můžeme považovat svéráznou kolektivní dovolenou na letním táboře. Komu se zdá, že zájmů máme příliš a jsou nad naše síly, ten se pravdě blíží, v celé skládance mu ale chybí ta skutečnost, že těmito aktivitami vyvažujeme všednost běžných dnů a činíme je pro potěchu vlastní i našich přátel.